Saturday, August 15, 2009

Al-Fatihah buat Ustaz Asri Rabbani

Salam rakan-rakan pembaca..

Sekali lagi industri Hiburan di kejutkan dengan kematian vokal utama kumpulan Rabbani, Ustaz Asri Ibrahim ke rahmatullah 13 Ogos yang lalu kerana serangan jantung. Aku salah seorang penggemar kelunakan suara beliau. Takkiralah dalam lagu2nya, alunan azannya.. bacan zikrinya.. dan takbir rayanya.. Merdu betul.. Dari banyak2 lagu yang dinyayikan, aku sangat meminati lagu Anak Soleh dan Kerlipan Cinta.

Aku pernah melihat Kumpulan Rabani menyanyi secara live ketika di Pasir Gudang dulu dan aku juga pernah menelefon dan berutus emel dengan Ustaz Asri sendiri apabila bercadang untuk menjemput kumpulan hebat ini di satu majlis di Pasir Gudang.

Apabila seorang demi seorang insan2 yang aku kagumi dalam industri hiburan tanah air pergi mengadap ilahi.. aku rasa insaf sendiri.. mereka2 yanghebat ini, tuhan jemput mereka lebih awal.. ketika nama mereka di puncak.. Mungkin untuk mennyedarkan kita agar jangan sekali2 lupa penghujung jalan kehidupan.

Baru2 ni aku ada bercadang untuk membeli sebuah album Hari Raya kumpulan Rabbani apabila tiba bulan puasa nanti. Ada satu album yang kumpulan Rabbani rakamkan iaitu lagu2 raya yang evergreen tetapi diberi sentuhan suara lunak Ustaz Asri.. aku akan mencari juga album itu nanti..
Semoga roh beliau di cucuri rahmat dan aku ingin menjadi seperti Ustaz Asri yang mempunyai keperibadian yang hebat.

Salam sayang untuk semua

Anak Soleh
Album :
Munsyid : Rabbani
http://liriknasyid.com


Uuuu...
Kenangi Ibu Bapa
Doakanlah Sejahtera
Kita Anak Harus Membela
Apabila Sudah Dewasa

Jangan Biarkan Mereka
Sia-Sia Di Hari Tua
Kecewa Hidup Dan Merana
Kerna Perbuatan Anak Derhaka

Bahgiakan Mereka
Hingga Ke Hujung Usia
Bila Sampai Waktu Ajalnya
Anak Soleh Sebagai Harta

Hai... Ibu Bapa
Kami Permata Anda
Tidak Jemu Berdoa
Agar Sejahtera Terpelihara

Di Dunia Bahagia
Akhirat Pun Begitu Jua
Inilah Harapan Kami Semua
Moga Allah Kabulkan Doa


No comments:

Hairil Khambali

Reka Lencana Anda